EnglishHebrewRussian
EnglishHebrewRussian

תזונה נכונה לעיניים בריאות

תזונה נכונה לעיניים בריאות

ממש כשם שגופך נענה למשטר אכילה בריא, כך גם עיניך יפיקו תועלת מתזונה טובה. לפניך מידע לגבי המזון והחומרים המזינים, שלהם אתה זקוק כדי שעיניך תהיינה מאירות ובריאות.

 ויטמין A / בטא-קארוטן

החומר המזין הזה מסייע לשמור על בריאות העיניים על ידי מניעתו של עיוורון לילה, והוא קרוב לוודאי המרכיב החשוב ביותר עבור עיניים בריאות. חצי גזר ליום בלבד נחוץ כדי לספק לך את המינון היומי המומלץ של ויטמין A. מזונות אחרים, העשירים בוויטמין A הם שמן דגים, בטטות, כבד ודלעת.

 ויטמין C

הוויטמין הזה, מסיס במים, מהווה מרכיב במרבית הרקמות שבגופנו, וחיוני לעיניים. הוא גם נוגד-חימצון מהמעלה הראשונה, ובתור שכזה דוחה את הרדיקאלים החופשיים המזיקים, ומגן על התאים, ועל ידי כך מונע מחלות עיניים מסויימות. מיץ מפפאיה, מתפוזים ומאשכוליות, וכן תות-שדה, פלפל ירוק, עגבניות וכרובית טריים, גדושים בוויטמין יקר-הערך הזה.

 ויטמין E

כמו ויטמין C, גם הוויטמין הזה, המסיס בשומן, הוא נוגד-חמצון חזק, ומגן על בריאות העיניים נגד מחלות כגון ירודים (קטראקט) וניוון כתמי כרוך-גיל (AMD). שקדים, שמן חריע ותירס, מנגו, אגוזי לוז, עלי לפת, פיסטוק חלבי ובוטנים – כולם עשירים בוויטמין E.

 קארוטנואידים

השם קארוטנואיד מתייחס לצבען הטבעי של הצמחים, ומספק את הגוונים העזים הצובעים את הירקות והפירות שאנו אוכלים. לוטאין וזיאקסאנתין הם שניים בלבד מתוך הסוגים הרבים, ונחשבים למגינים על העיניים מפני התנוונות ומחלות. לוטאין מצוי במזונות כגון תרד, חסה, כרוב, ברוקולי, אפונה טרייה ועוד פירות וירקות צהובים או כתומים רבים. זיאקסאנתין מצוי  בפלפלים כתומים, בתירס, ובירקות עלים שונים כגון כרוב מסולסל, תרד ועלי לפת.

אבץ

האבץ הוא מינראל, המצוי בכל תא בגופנו, ושומר על הגוף ובייחוד על העיניים, בבריאות טובה. אבץ מצוי במגוון גדול של מזונות, כולל בשר אדום, בשר בעלי-כנף, צדפות, בשר תרנגולת, שעועית אפויה, יוגורט, חלב, דגנים שונים ותערובות אגוזים.

התחילו בשיחה
צריך עזרה?
היי,
האם אוכל לסייע לך במשהו?
דילוג לתוכן