EnglishHebrewRussian
EnglishHebrewRussian

שבירת מיתוסים נפוצים על בדיקות ראייה

שבירת מיתוסים נפוצים על בדיקות ראייה

מיתוס: "אם אני לא סובל כלל מבעיה בעיניים אין צורך ללכת לבדיקת עיניים לפני גיל 40"

תשובה: למען האמת זו טעות. חשוב להקפיד על בדיקת עיניים שנתית ללא תלות בגיל או במצב הראייה. במהלך הבדיקה המומחה לבריאות העין בודק גם אם קיימים סימפטומים שונים שעלולים להצביע על מחלות עיניים בהתהוות שדורשות תשומת לב מיידית או התדרדרות במצב קיים. אם שמתם לב שהקשתית שינתה צבעה, אתם חווים תחושת צריבה, מתקשים להתמקד בעצמים או מרגישים סימפטומים אחרים חשוב שתקבעו תור לבדוק את העניין ללא קשר לבדיקה השנתית שלכם.

מיתוס: "האופטומטריסט או הרופא שמבצע את בדיקת העיניים יכול להסיק ממנה רק על איכות הראייה ולקבוע האם יש צורך בתיקון ראייה"

תשובה: באופן מפתיע אולי, זה ממש לא נכון. במהלך הבדיקה המומחה לבריאות העין יכול לגלות מחלות שונות כגון גלאוקומה (עליה בלחץ תוך-עיני)  או קטרקט (מחלה שללא טיפול עלולה להביא לעיוורון). בנוסף הוא יכול אפילו למצוא ממצאים ראשוניים לגידול שעדיין לא התגלה, להבחין בסימנים ראשונים של יתר לחץ דם, סוכרת, רמות מסוכנות של כולסטרול ואפילו טרשת נפוצה.

מיתוס: "כאשר מרכיבים משקפיים יש להסירם לעיתים קרובות על מנת לתת לעיניים מנוחה"

 תשובה:  לא נכון. שימוש יומי במשקפיים או בעדשות מגע לא משפיע על הראייה ולא מעלה את הסיכוי לגירוי בעיניים. יתרה מזאת, תיקון ראייה נכון מסייע לשמירה על הראייה לאורך זמן. בעצם, אם אדם שזקוק לתיקון ראייה לא מבצע אותו (כמו רבים שפשוט מתביישים להרכיב את המשקפיים שברשותם או מתעצלים להרכיב עדשות מגע) הוא צריך לאמץ את עיניו יתר על המידה וזה עלול להשפיע על ראייתו.

מיתוס: "משקפי שמש מעניקות הגנה מוחלטת מפני קרינת UV"

תשובה:  חשוב להבין שגם אם מרכיבים משקפי שמש, קרני UV  עדיין יכולות לחדור ולהזיק לרשתית, לקרנית ולעדשה (זו הסיבה שמומחים לבריאות העין ממליצים באופן גורף לצפות בליקויי חמה אך ורק באמצעות מכשיר מותאם לכך). בעונת הקיץ מומלץ מאוד להוסיף למשקפי השמש גם כובע רחב שוליים אז תוכלו ליהנות גם מהגנה מרבית וגם מאמירה אופנתית!

מיתוס: "אסור לצפות במסך הטלוויזיה מקרוב"

תשובה:  זוהי אמנם אמונה רווחת אבל תופתעו לדעת שלמעשה מעולם לא הוכח מדעית שאיכות הראייה מושפעת מהמרחק מהמסך. אי לכך, הסיכון היחיד לעיניים במקרה זה הוא עייפות.. אגב, הדבר זהה גם כאשר מדובר על קריאה באור מעומעם. 

מיתוס: "עבודה ממושכת מול המחשב עלולה להשפיע קשות על הראיה ולגרום למחלות עיניים חמורות"

תשובה:  שעות ממושכות של עבודה מול מחשב עלולות לגרום לעייפות העין (asthenopia). בעוד שמצב זה איננו מהנה במיוחד הוא לא יכול לגרום למחלות עיניים.

מיתוס: "כדאי לבחור ולהשתמש רק באמצעי אחד של תיקון ראייה: או משקפיים או עדשות מגע"

תשובה:  לא נכון. אנשים רבים שהחליטו להרכיב עדשות מגע בוחרים, מסיבות שונות, לשלב גם הרכבת משקפיים מדי פעם. "דו-קיום" איננו בעייתי כלל כשמדובר בעדשות מגע ומשקפיים

התחילו בשיחה
צריך עזרה?
היי,
האם אוכל לסייע לך במשהו?
דילוג לתוכן